poniedziałek, 3 lutego 2014

Makaron azjatycki z tofu :)

Bardzo chodziło za mną tofu.. a do niego widziałam idealnie smak makaronu soba :) I w ten oto prosty sposób, poprzez wypad do sklepu, mógł powstać azjatycki obiad :)
Kolejna zaległość, acz przedwczorajsza! Musiałam zużyć pieczarki i pora, więc taka warzywna mieszanka nie stała na przeszkodzie :) Póki jej nie dodałam danie wyglądało na tajskie :p

Przygotowanie zajęło parę chwil... Po 50minutach biegu, spotkałam się przy drzwiach z mężem, musiał podskoczyć jeszcze na pocztę i po 2 rzeczy do sklepu obok, a jak przyszedł obiad był już gotowy :)
Przed biegiem (testowałam nowe buty!) zamarynowałam tylko tofu.

Muszę przyznać, że trening tym razem był dla mnie ciężki, może ciało było zbyt zmęczone? A może przesilenie spowodowane pogodą?Dzień wcześniej pomykałam pośród śniegu i było genialnie ;)

MAKARON Z TOFU I WARZYWAMI - makaron soba, tofu, sos sojowy, mieszanka chinska (warzywa), pieczarki, por, czosnek. Kurkuma, trochę mleka, zioła.

Zamarynowałam godz. wcześniej tofu (naturalne i 1/3 reszty wędzonego): pokroiłam w kostkę, dodałam sos sojowy i pieprz ziołowy. Do lodówki.

Później w talarki poszatkowałam pora, pieczarki i wrzuciłam na patelnie z dodatkiem wody aby się poddusiły (nieco posolić, aby sok szybciej puścił). Następnie podlałam wszystko mlekiem, aby wydobyć smak. Po chwili zawitało tofu :). Na koniec sos sojowy, mieszanka chińska i zioła. W tym czasie swoje (dosłownie) 5min miał mamaron (jest z mąką gryczaną).
Zielona herbatka do filiżanek i można jeść :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz