środa, 16 października 2013

jesniennie na każdą porę dnia

ZAPIEKANE NALEŚNIKI RYŻOWE I CIASTECZKA OWSIANO KAWOWE Z BAKALIAMI

ZAPIEKANE NALEŚNIKI RYŻOWE: zmiksowany brązowy ryż, mąka żytnia, mąka pszenna, siemię, mleko, jajko. Nadziewane ostatnimi malinami prosto z krzaczka. Zapieczone w piekarniku.

OWSIANE KAWOWE CIASTECZKA: zalane wcześniej wodą i napęczniałe płatki owsiane, 2 łyżeczki kawy z cykorią i wszystko co było pod ręką... rodzynki, daktyle, pestki dyni, słonecznika, siemię, czekolada (łącznie posiekany pasek) gorzka coffe & cardamon oraz z orzechami.


Trochę brakło ręki i czasu, bo robiłam 3 rzeczy w kuchnii na raz a do tego jeszcze dbałam o porządek, więc nałożyłam je łyżką na papier. Niemniej jednak bardziej chrupkie zdecydowanie będą jeśli rozwałkuje się ciasto cieńko i wytnie szklanką - trzeba jednak tutaj dbać o konsystencję.
Pilnujemy w piekarniku wtedy 15min z każdej strony, bo szybko się przypalają.
 
sałata zielona, rzodkiewka, liście z rzodkiewki, marchewka, papryka, grapefruit, grafamka, zielona herbatka łącząca wszystko w całość :)

Już bezmężnie na weekend (smutno acz smacznie). Mój powrót z targowiska sobotniego, wszystko tak pięknie wyglądało i pachniało wiosną, mimo że do niej daleko (a może daleko od niej?)... aż leciałam dodatkowo po świeżą grahamkę, bo marzyłam aby wgryść się w tę wiosnę ze świeżym pieczywem.

surówka 5 min ;)

SURÓWKA WIONENNO-JESIENNA: rzodkiewka, marchewka, zielona sałata, zielony ogórek, papryka, słonecznik, siemię, czosnek, imbir, sos sojowy i inne przyprawy.

Szybki i lekki obiad - kasza jaglana z surówką
Tak, szybko, smacznie, zdrowo... lenistwo od gotowania, wykorzystuję wolny weekend ;)

WIECZORNA GRAHAMKA: sałata, pomidor, ogórek konserwowy, papryka, surówka żydowska, rzodkiewka, marynowane grzybki od teściowej.

PORANNA JAGLANKA :) * jest łagodna w smaku gdy podczas gotowania do porcję wody połączymy z mlekiem.

JAGLANKA: kasza jaglana, pestki dyni, słonecznika, siemię, suszone śliwki, mus jabłkowo cynamonowy, płatki pełnoziarniste, jogurt, miód, syrop z bzu, syrop z aronii i jabłka.

ZUPA Z LIŚĆMI RZODKIEWKI - składniki jak na jarzynową, tutaj na udku (ściągnęłam skórę) + zmiksowane z wywarem liście rzodkiewki. Złączone i zagotowane.
Inspirowana tym przepisem niestety, nie mogłam znaleźć kalarepy a i pora nie było, ani chęci do latania po sklepach ;) Niemniej jednak takie liście nie mogły się zmarnować!


OMLET JESIENNY - 2 jajka, zielony ogórek, imbir, marynowane grzybki od teściowej ;), nieco cebulki, oliwki, oregano, kurkuma, pieprz ziołowy i ostra papryka oraz sól. Robione na oliwie.

podane z wytostowanym chlebkiem żytnim i swieżą papryką :)
Nie, dla siebie takiego rarytasu nie zrobiłam na kolację, niestety wcześniej pokusiłam się na coś innego i byłam już "pełna". Ponieważ mimo to przyszedł mi smak na jajka, to okazałam ogromną dozę miłości i mąż dostał kolację jak na zdjęciach ;) Ale nie ma tego złego co by na dobre (i smaczne) nie wyszło... dziś po treningu, niestety w domu, bo leje, zaserwowałam sobie podobny okaz smakowy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz