sobota, 26 kwietnia 2014

FASZEROWANA PAPRYKA z tofu, soczewicą i warzywami

Jeszcze zanim wyjedziemy, wrzucam szybko jedzonko :)



FASZEROWANA PAPRYKA: 2 papryki czerwone, cukinie, bakłażan, tofu, czerwona soczewica, przyprawy (u mnie sos sojowy, czarnuszka, tymianek, bazylia, kurkuma, rozmaryn itp.), puszka z pomidorami, oliwa.


Miałam 2 cukinie i 1 bakłażana, myślę, że farszem spokojnie można wypełnić 4 papryki średnie.
Cukinie, bakłażana pokroiłam w półtalarki, wrzuciłam na patelnie i podsmażyłam na łyżce oliwy z wodą, później dolałam wody i przykryłam aby się poddusiło. Następnie pokroiłam w kostkę tofu, dorzuciłam, doprawiłam, wymieszałam, potrzymałam razem przez chwilę. 

Można to robić od razu w garnku, mnie na patelni się nie zmieściło, więc właśnie w czasie, kiedy dodałam pomidory w puszce przełożyłam wszystko do większego naczynia i wymieszałam, gdy sos się zagrzał (jak jest zbyt mało można dolać wody lub dodać drugą puszkę lub użyć przecieru) wrzuciłam soczewicę czerwoną i wszystko razem dusiłam do względnej miękkości soczewicy (aby się nie rozpadła).
Z papryk wykroiłam gniazdo nasienne, później je nafaszerowałam i do nagrzanego piekarnika ok 180st wsadziłam całość na jakieś 30-40minut (trzeba patrzeć na skórkę papryki).

Śmiało można połączyć to z serem, genialnie smakuje z mięskiem (jest przepis na stronie), ale zważywszy na piątek i wyjazd, zrobiłam czyszczenie lodówki i m.in tofu wołało aby już go zjeść, bo data się zbliża do końca ;) Dla miłośników serka koziego, sądzę, że byłby to dobry dodatek. Kiedyś zrobiłam naleśniki z serkiem kozim, cukinią i jak nie przepadam za smakiem tego sera, wyszło smaczne.

Zapraszan na profil FB i...

...uciekam, papa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz